dimarts, 18 d’octubre del 2011

CONSTEL·LACIONS FAMILIARS -RESTABLIR EL FLUIR ENTRE LES PERSONES-

No fa gaire vaig ser convidada com observadora en unes sessions de constel·lacions familiars. Tot i que era una mica reticent al tema, sentia curiositat perquè els últims anys n’havia sentit parlar i no precisament malament. El fet d’assistir com acompanyant et dona l’oportunitat de veure el procediment de la teràpia i de sortir a representar si la persona constel·lada t’escull i tu acceptes.

Per qui no sàpiga en que consisteixen les constel·lacions, diré que és un tipus de teràpia que es fa per aclarir desordres a la vida d’algú però s’ha de tenir clar que en una primera sessió no se soluciona el problema, si no que en aquesta comença el procés que posteriorment dependrà de cadascú. El client que es constel·la escull a varis individus del grup per representar a les persones significatives de la seva prole i també a si mateix, i aquests es van col·locant i movent instintivament, reflexa del que és la seva família. A continuació, el facil·litador o constel·lador, qui guia la sessió, continua recol·locant perquè les emocions vagin sorgint, seguint una normativa. Llavors, es pronuncien una sèrie de frases rituals, molt precises i marcades per el facil·litador.
Segons les constel·lacions, els problemes que tenim, tenen les seves arrels en els nostres avantpassats familiars (encara que no els haguem conegut). Es a dir, existeixen deutes, embolics, morts... en el passat que sorgeixen en el present i són el reflexa dels nostres problemes.
Estic convençuda d’aquesta teoria però em van semblar esotèriques algunes de les sessions com la d’una persona que argumentava que no entenia els seus canvis bruscos de pes  sense motiu aparent i, curiosament, l’origen del problema residia en varis avortaments a la família. També em va sorprendre com els individus que sortien a escena sentien les emocions, pors i desitjos dels familiars que representaven i la seva implicació en els problemes aliens acceptant íntegrament la responsabilitat que els corresponia.

Com no vaig sortir a representar, no puc expressar en primera persona el que se sent  però  varis dels assistents que van tenir l’oportunitat de fer-ho, em van comentar que els moviments surten sols, t’oblides de qui ets i et centres en el paper que et pertoca. Fent la teva pròpia constel·lació, d'observador o representant, d'una manera o altra, tothom es beneficia de la teràpia.

Quelcom té que funciona, almenys algunes de les persones que n’he parlat diuen que els ha estat útil.

Coneixíeu les constel·lacions familiars?
Heu assistit mai a alguna sessió?
Que en penseu d’aquestes teràpies sistemàtiques?

9 comentaris:

Mar-Giverny ha dit...

M'alegra veure't de nou per aquí. No conec aquesta teràpia en absolut, però segur que hi haurà persones que els anirà bé, a altres no, però sempre que hi hagi algú que es beneficiï d'elles ja és un èxit.
Espero que a partir d'ara et deixis veure més:)
Una abraçada.

GAIA ha dit...

Mar: Estic d'acord amb tu. Em va agradar assistir-hi com observadora tot i que va haver-hi coses que no em van quedar clares.

Anònim ha dit...

Vaja que post mes interesant genial un bes

gerardeli ha dit...

Crec que aquest tipus de teràpies -com moltes altres- són eficaces si el que se sotmet a elles hi creu.
Em reconec un xic escèptic i penso que tenen un cert component de "placebo".
No n'he assistit mai a cap tot i que em faria gràcia veure'n alguna.
La ment humana és tan desconeguda que no crec que ningú sigui capaç de dir que és una teràpia objectivament efectiva: aquesta dependrà de la fe que cadascú tingui en ella.

Josep ha dit...

Ui, ui, ui.... quina cosa més new age, no?

GAIA ha dit...

Lansbury: Gràcies

Gerardeli: Particularment sóc una mica escèptica tot i que hagi gent que diu que li ha funcionat

Josep: S'ha d'estar al dia

Eli ha dit...

No fa gaire, que em varen explicar en que consistia, perquè una amiga hi va assistir...
Jo realment, et dic que són ganes de remenar la merda del passat, en perdó de l'expressió. El cas que em varen explicar, deunidó, i la protagonista ho va passar realment malament. Jo em pregunto, cal? Cal torturar-se d'aquesta manera? Possiblement, tots tenim un passat, i tenim coses que canviariem dels nostres passats, però ningú te la vareta màgica, i jo crec, que el tema passa en "assumir" la vida tal com ens ve. Ep, que jo també tinc mogudes del passat, però no aniria a compartir-les amb un grapat de desconegut en una teràpia com aquesta. I menys, no em puc creure el "teatrillo representat", que pugui mostrar una persona ficant-se en la pell del protagonista. Perquè a mi el cas que em varen explicar, és que fins i tot la persona que no hi tenia res a veure, va sentir ofecs i no sé quantes "paranoies" en ficar-se en el lloc del que tenia el problema...sincerament, em costa entendre-ho, i sinceerament, tot i que ho respecto, no ho faria.
Vaja, és la meva opinió!
:)

Anònim ha dit...

avtonet [url=http://www.varcevanje.info]varcevanje energije[/url]

FAST LOAN OFFER whats-App +918929509036 ha dit...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, call/whats-App Contact Number +918929509036 via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.